کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

رئیس جمهور چین در عربستان | پکن و ریاض به دنبال گسترش همکاری ها

  • کد خبر: ۱۳۹۰۰۳
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
رئیس جمهور چین در عربستان | پکن و ریاض به دنبال گسترش همکاری ها
رئیس جمهور چین تأکید کرد، عربستان یک قدرت مهم در جهان چند قطبی است و چین برای تقویت همکاری و روابط استراتژیک با این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ 

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در ریاض گفت: همکاری میان چین و عربستان ابعاد گسترده‌ای دارد. چین عربستان را یک قدرت مهم در جهان چند قطبی می‌داند و اهمیت زیادی برای تقویت شراکت استراتژیک و فراگیر با ریاض قائل است.

رئیس جمهور چین بر آمادگی کشورش برای تقویت روابط و همکاری با ریاض در زمینه‌های مختلف و حمایت از صلح و ثبات در سرتاسر جهان تأکید کرد.

سفر شی جینپینگ به عربستان با دعوت سلمان بن عبدالعزیز برای مشارکت در نشست‌هایی با سران کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته است.

ملک سلمان و رئیس جمهور چین در این دیدار توافق شراکت استراتژی فراگیر میان دو کشور را امضا کردند.

رئیس جمهور چین همچنین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار و درباره روابط میان دو کشور و تلاش‌ها برای تقویت همکاری و سرمایه گذاری و تحولات منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

به گفته رسانه‌ها قرار است در جریان این سفر توافق‌هایی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال عربستان امضا شود.

رئیس جمهور چین در مصاحبه با روزنامه الریاض گفت که سفر وی به عربستان مرحله جدیدی از روابط با جهان عربی را آغاز خواهد کرد.

وی گفت که چین بزرگترین شریک تجاری شورای همکاری خلیج فارس و بزرگترین وارد کننده تولیدات آن باقی خواهد ماند.

وی چین را دوست خالص و شریک استراتژیک عربستان دانست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->